Barthes
Fiche : Barthes. Recherche parmi 300 000+ dissertationsPar Josep Fité • 12 Janvier 2016 • Fiche • 405 Mots (2 Pages) • 750 Vues
Lectura
Barthes, Roland: El nuevo Citröen, Mitologias, México, Siglo XXI, 1980 [1957]
El citroen es presenta com un objecte superlatiu. Segons el text el deese es el nou nautilus (submarí). Per Roland, allò llis traeix l’operació tècnica de l’ajustament. La innovació que porta el DS està en els detalls, ja que els vidres ja no es veuen soldats sinó que es veuen integrats a través de les canaletes de caucho. Per Roland el DS crea una nova fenomenologia de l’ajustament. Es passa d’un món on tots els elements són soldats a un món d’elements juxtaposats.
El DS esdevé aerodinàmic però més sutil que els seus avantpassats o coetanis americans. Es més armònic. Per Roland la velocitat s’expressa a través de línies menys agressives on l’ansia per la velocitat ja no és un fet primordial i el que guanya pes es la comoditat de conduir, el plaer.
Les corves i formes del DS creen un punt de canvi respecte els valors tradicionals del cotxe bassat amb allò potent i bestial, passant a quelcom més objectiu i familiar. L’interior del DS pot semblar més una cuina moderna que un dispositiu tècnic molt complicat. Amb botons clars i línies rectes.
“Qué es un diseñador”
El metode de treball del dissenyador es donar la justa importància a tot component de l’objecte a projectar i sap que també la forma definitiva de l’objecte projectat té un valor psicològic determinant.
Abans es raonava amb termes d’art pur i d’art aplicat. Avui dia ja no es fa distinció entre l’art gran i l’art menor. La definició d’art va perdent el seu prestigi i l’art torna a esdevenir un ofici.
La miniaturització de l’art
El text ens parla de com tots els objectes que ens envolten tendeixen a fer-se mes petits fins al punt que a la casa del futur nomes serà necessària un armari paret un vidre i poques coses més, allunyat de les cases convencionals. Es plasma en el text com gestionar l’art del futur ja que els cuadres són mers mobles que enriqueixen un espai i al miniaturitzar l’art, podem enmagatzemar noves formes d’art que puguin ésser projectades.
“Una escultura para viajar”
El text critica la manera en que es dissenyen els cotxes i les exigències de la societat no són sempre lògiques. Fa èmfasi a la funció i que els cotxes d’avui en dia no cumpleixen aquests estandards. Diu que no s’ha de parlar més d’estètica i que els fabricants es centresin a resoldre problemes reals dels automòbils.
...